كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمانكتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 20 روز سن داره

كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان

ستاره باران: دنیای کودکان

1392/10/15 12:02
1,183 بازدید
اشتراک گذاری

ارسال مطلب از: آقای جواد نعیمی، نویسنده‌ی کودک، نوجوان وبزرگسال

 

دنیای کودکان

 
دنیای کودکان ، جهانی سرشار از پاکی و صفا و صداقت است. زیبایی است به دور از عیب و ریا و تظاهر. کودکان همه چیز را با دیگران شاعرانه و خیال انگیز، خوب و زیبا و لطیف می بینند و خلاصه در دنیای زیبای آنان ، حیله و نیرنگ و پلیدی راه ندارد .
بدیهی است که بزرگترها باید بکوشند تا این صفا و صداقت و صمیمیت در وجود کودکان باقی بماند و تقویت شود....

چشم انداز کودکان پر از شکوفه های امید و شادی است و سرشار از گل های بهاری. کودکان جگر گوشه های مایند. گلهای زیبا و با صفایند. هدیه های آسمانند. مرهم زخم های زندگی اند و اندوخته های فردای ما. آنان هستند که در آینده باید بار مسئولیت و سازندگی را بر دوش بکشند و چرخ های جهان را برای حرکت به سوی خوبیها به گردش در آورند. آنها در واقع امانت هایی در دست مایند . هم از این ری باید بیش از پیش به این ارمغان های ملکوتی بیندیشیم و در راه تربیت صحیح آنان بکوشیم و آنها را انسان هایی معتدل ، کارآمد ، با ایمان و مسئول بار بیاوریم . در این راه لازم است که کودکان از لحاظ روانی و عاطفی مورد توجه قرار گیرند و روح راستی و درست و تعهد در وجودشان زنده نگهداشته شود. احترام به کودکان نیز اثر مثبت و سازنده ای در زندگی آینده شان خواهد داشت. به همین جهت رفتارهای شایسته ی ما با آنها بسیار نقش آفرین و تاثیر گذار تلقی می شود .
آموزش مستقیم و غیر مستقیم ادب و ایمان به کودکان با توجه به روحیات حساس کودکان از نکته های قابل تامل دیگری است که می باید مورد توجه قرار گیرد و از آن ها که بچه ها، یکپارچه شور و نشاط و شادی اند، فراهم آوردن برنامه های متنوع، آموزنده و نشاط آور، برای ایام فراغت آنان می تواند به انبساط خاطر، شادمانی روانی و آموزش مسایل زندگانی به آنان مدد برساند.
بهره وری از اوقات فراغت ، امروزه یکی از مهم ترین مسایلی است که توجه مردم دنیا را به خود جلب کرده است . بدیهی است که برنامه ریزی برای چنین امری ، با علاوه بر برخورداری از ظرافت و حساسیت می باید از انسجام و توالی و تنوع نیز برخوردار باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)