كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمانكتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان

هفته‌ي دفاع مقدس

1393/6/31 12:07
716 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوست خوبم!

اگر اين روزها به تقويم نگاه كني، مي بيني كه از 31 شهريور تا 6 مهر به نام «هفته دفاع مقدّس» نامگذاري شده است. مي‌داني چرا؟ حتما از تلويزيون يا از پدر و مادر مهربانت درباره دفاع مقدس، چيزهايي شنيده اي. من هم كمي در اين باره برايت مي گويم:

 

                             

34 سال قبل، در31 شهريور 1359، زماني كه تو هنوز به دنيا نيامده بودي، سربازان كشور عراق به كشور عزيزمان ايران حمله كردند. آنها با هواپيماها و تانك هاي زيادي، شهرهاي مارا بمباران كردند و بچه ها و پدر و مادر هاي زيادي شهيد شدند.

مي داني «شهيد» يعني چه؟ وقتي يك آدمِ خوب، كه خدا را خيلي دوست دارد، به وسيله ي آدم هاي بد كشته شود، به او شهيد مي‌گويند. خداوند شهيدان را خيلي دوست دارد.

وقتي عراقي ها با كمك كشورهاي ديگري مثل آمريكا و انگليس، به ما حمله كردند، خيلي از باباهاي مهربانِ ايراني نتوانستند در خانه بنشينند و ببينند كه دشمن مردم را شهيد مي كند و خانه ها ي آنها را خراب مي كند. دشمن به فكر ما نبود و فقط مي خواست كشور مارا براي خودش بگيرد. دشمن نمي خواست بچه هاي ايراني درس بخوانند، دشمن نمي‌خواست بچه هاي ايراني خوب زندگي كنند، دشمن نمي خواست بچه هاي ايراني نماز بخوانند و خدا را دوست داشته باشند ... اما امام خميني(ره) و رزمنده هاي ايراني نمي خواستند دشمن به هدفش برسد.

باباهاي خوبِ ايراني لباس جنگ پوشيدند، اسلحه به دست گرفتند و همه با هم براي دفاع از ايرانِ اسلامي، به جبهه ها رفتند. آنها به رهبري امام‌خميني(ره) به جبهه ها رفتند تا از ايران و اسلام و مردم عزيزِ ايران، دفاع كنند. آنها با وجود اينكه تفنگ ها و هواپيماها و تانك هاي كمي داشتند، اما با همه ي وجودشان با دشمن مي جنگيدند تا دشمن نتواند وارد سرزمين ما شود. خيلي از باباهاي ايراني شهيد شدند، بعضي ها زخمي شدند كه به آنها جانباز مي گوييم و بعضي ها هم به دست دشمن اسير شدند و بعد از چند سال سختي در زندان هاي عراق، به ايران برگشتند كه به آنها آزاده مي گوييم...

آن جنگ، 8 سال طول كشيد. آن روزها مردم ما خيلي سختي كشيدند تا نگذارند دشمن حتي به اندازه ي يك وجب از خاك ايران را براي خودش بردارد. و بالاخره بعد از 8 سال، رزمنده هاي عزيز، دشمن را از ايران بيرون كردند و پيروز شدند.

حالا فهميدي دفاع مقدّس يعني چه؟ دفاع يعني وقتي دشمن به ايران حمله كرد، رزمندگان نگذاشتند او پيروز شود و با او جنگيدند تا او را از ايران بيرون كنند. و مقدّس يعني خوب و پاك، چون رزمندگان ما خوب بودند، مهربان بودند و به خاطر خداي مهربان و دفاع از بچه هاي خوب ايراني با دشمن مي جنگيدند.

حالا هر سال ما از 31 شهريور تا 6 مهر را به ياد همه ي شجاعت ها و دلاوري هاي رزمندگان عزيز، هفته دفاع مقدس مي ناميم و به امام خميني(ره) و رهبر عزيزمان امام خامنه اي(مدظله) و همه ي شهيدان و جانبازان و آزادگان قول مي‌دهيم كه هميشه خوب و پاك باشيم و خوب درس بخوانيم و از كشور عزيزمان در مقابل همه ي دشمنان دفاع كنيم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)