كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمانكتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان، تا این لحظه: 11 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان

بچه‌هاي خوب! فردا اربعين است...

1392/10/8 13:05
556 بازدید
اشتراک گذاری

صدای نوحه، صداي سينه‌زني و زنجير... مگه چه خبر شده؟

باز هم همه جا سیاه‌پوش شده بچه‌ها. چون فردا اربعین امام حسینه. کی می‌دونه اربعین چه روزیه؟

 

                                              

 اربعين يعني «چهلم». اربعينِ امام حسين علیه السلام يعني روزي كه چهل روز از شهادت امام حسين‌عليهالسلام و ياران مهربانش مي‌گذرد.

مدتي بعد از واقعه‌ي عاشورا، یزید، که دشمنِ دینِ خدا بود، دستور داد تا اسيرانِ کربلا رو به مدینه ببرن. حضرت زینب علیهاالسلام که در بين اسيران بودند، از مأمورين خواستند تا اون‌ها رو به کربلا ببرن تا خودشون و بقيه اهل‌بيت عليهم‌السلام بتونن مرقدِ پاکِ امام حسین علیه‌السلام و یارانش رو زیارت کنن. اون‌ها روز چهلم، یعنی اربعین به کربلا رسیدند. پس بچه ها، اربعین روزیه که حضرت زینب عليهاالسلام و دیگر اسیران بعد از چهل روز که از عاشورا می گذشت، دوباره به کربلا رفتند و مرقد امام حسین علیه‌السلام و یارانش رو زیارت کردند.

بچه های عزیز! ما هم برای زنده نگه‌داشتنِ نام امام حسین علیه السلام و راضي‌بودن خداوند ، هر سال در روزهاي عاشورا و اربعین با شکوه بیش‌تری عزاداری می‌کنیم.

 

      

دوست من! اگر مي‌خواهي در اين‌باره بيشتر بداني، به ادامه مطلب برو...

 

نشانه‌ي ایمان

بچه های خوبم! توی دینِ ما اسلام، دستورهایی وجود داره که باعث سعادت‌مندی انسان می‌شه؛ یعنی انسان با انجام دادن اون دستورها، به خدا نزدیک‌تر مي‌شه و پاداشِ خوبی ازخدا می‌گیره. براي همين ما بايد سعي كنيم تا كارهايي رو كه امامان به ما ياد دادند انجام بديم.

امام حسن عسگری علیه السلام امامِ یازدهمِ ما شیعیان فرمودند که انسانِ با ایمان، چند تا نشونه داره. یکی از نشونه‌های آدم با ایمان، خوندنِ زیارت اربعین امام حسین علیه السلام . امیدوارم که شما بچه‌های خوب و با ایمان، از همین دوران کودکی هر سال به همراه بزرگترها یا خودتون به تنهایی بتونید روزهای اربعین، این زیارت رو بخونید و برای ما هم دعا کنید. اگر هم هنوز نمي‌تونيد زيارت رو به زبان عربي بخونيد، معناي فارسي‌اش رو بخونيد و هرجا كه معناي كلمه رو متوجه نشديد، از بزرگترهاي مهربون بخواين براتون توضيح بِدن. ما در این زيارت، به امام حسین علیه السلام که در کربلا به شهادت رسید، سلام و درود می‌فرستیم و از خدا می‌خوایم که دشمنان و کسانی که امامِ سومِ ما شیعیان و فرزندان و یارانش رو به شهادت رسوندن، به سِزای كارشون برسونه.

عزاداري‌هاتون قبول!

آفرین به شما بچه‌هایی که عاشقِ امامان هستید و كارهايي رو انجام مي‌دين كه اون‌ها رو خوشحال كنين. شما دوستای خوبم که می‌دونید که فردا اربعینه و منتظرید تا همراه بزرگ‌ترها توي مراسمِ عزاداریِ اربعین شرکت کنید. شما بچه‌های با ایمان در اين مراسم شركت مي‌كنيد تا بعد از گذشت چهل روز از شهادتِ امام حسین عليه‌السلام و یارانش، برای امامِ مهربونتون و براي كودكِ شهيدِ كربلا، حضرت علی‌اصغر عليه‌السلام  عزاداري كنيد.

آفرین به شما، عزاداري‌هاتون قبول.

 

منبع: تلخيصي از www.hawzah.net/fa/magazine/magart/3282/4620/39189

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)