كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمانكتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 21 روز سن داره

كتابخانه تخصصي كودك بچه هاي آسمان

تقسيم‌بندي موضوعي كتاب‌هاي كودك

1392/10/9 13:23
993 بازدید
اشتراک گذاری

كتاب‌هاي بخش كودك در كتابخانه بچه‌هاي آسمان، در يك تقسيم‌بندي كلي، در سه گروه شعر، داستان و غيرداستان(غير شعر و داستان) طبقه بندي شده كه كتاب‌هاي اين سه گروه در قفسه‌هاي مجزا و مشخص قرار گرفته اند.

در مرحله بعد، كتاب‌هاي كودك در 14 موضوع تقسيم بندي شده‌اند كه هر موضوع نيز با يك رنگ خاص مشخص گرديده است. عنوان موضوعات و رنگبندي آنها روي قفسه‌هاي كتاب نيز نصب شده است تا كودكان عضو كتابخانه به آساني بتوانند كتاب‌هاي مورد علاقه خود را پيدا كنند.

آنچه در اين موضوع‌بندي مورد توجه كتاب‌ياران كتابخانه بچه‌هاي آسمان بوده‌است، قابل شناخت بودن موضوعات براي مخاطب كودك، و جامع بودن اين تقسيم بندي براي قرارگرفتن همه ي كتاب‌هاي كودك در اين مجموعه بوده است.

درادامه به عناوين اين 14 موضوع اشاره مي‌گردد:

آموزنده با رنگ زرد؛ تخيلي با رنگ صورتي‌روشن؛ ديني با رنگ سبز‌تيره؛ بازي و سرگرمي با رنگ طلايي؛ زندگينامه با رنگ طوسي؛ طنز با رنگ نارنجي؛ علمي آموزشي با رنگ آبي‌روشن؛ علوم‌اجتماعي با رنگ بنفش‌تيره؛ دفاع‌مقدس با رنگ قرمز؛ انقلاب‌اسلامي با رنگ سبزروشن؛ ادبيات‌كهن با رنگ قهوه‌اي؛ ايران با رنگ آبي‌تيره؛ هنري با رنگ بنفش‌روشن و متفرقه با رنگ صورتي‌تيره.

 

         

 

 

پي‌نوشت: اين تقسيم‌بندي مخصوص كتابخانه بچه هاي آسمان مي باشد و هرگونه استفاده از آن در كتابخانه هاي عمومي يا آموزشگاهي منوط به اجازه كتبي يا شفاهي از اين مؤسسه مي‌باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مرتضي
9 دی 92 21:29
سلام .خيلي وقت بود ميخاستم با مراجعه به وبلاك وبراي خدا قوت پيام بزارم نشد تا امشب.كار بسيار بزرگ با ارزش وپر بركتي انجام ميدين .صميمانه واز ته قلب براي تمام بزرگواراني كه خالصانه تمام وقت و لحظات شون رو براي اين كار ميزارن ارزوي موفقيت دارم وقدردان تمام زحمات ميباشم.
كتابخانه بچه هاي آسمان
پاسخ
از توجه و لطف حضرتعالي بسيار سپاسگزاريم. همدلي، همراهي و دعاي دوستان بزرگوار، راهگشاي اين مسير دشوار خواهد بود.